2004/07/31

Mozi. Török filmrendezőkről és filmjeikről



FATIH AKIN

Fatih Akin, Németországban élő török rendező "Fallal szemben" (Duvara karsi/Head-on) című filmje nyerte 2004-ben az Arany Medvét, a berlini filmfesztivál fődíját, aztán az év európai filmje lett. Németországban vagy 800 ezer néző volt rá kiváncsi.

Most, hogy láttam Akin három filmjét, csak azt tudom ajánlani, hogy ti is nézzétek meg, érdemes. A "Solino" az első, a hatvanas években Németországban munkát kereső olasz házaspár és fiaik élete, remek film, leszámítva azt, hogy az utolsó negyede talán egy kicsit szimplifikált, sablonos. Ezzel együtt meg kell nézni, élvezetes.

A másik Akin-film a "Júliusban", ez is jó, emberséges és szórakoztató film, egy igazi török road-movie, ezt sem szabad kihagyni, szórakoztatóak a Magyarországon forgatott epizódok is.

A "Fallal szemben", a harmadik film, a legnagyobb Akin-mű, sokszor véres és kegyetlen, engem helyenként a Monica Bellucci-féle Irrévérsible-re emlékeztet. Látni kell!!

Akin (31) Németországban él, most forgatja a "Hídon" c. filmjét, a híd Isztambulban található - aki pedig rajta áll, fél lábbal Európában, féllel Ázsiában van.

Írások a rendezőről és filmjeiről: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

DERVIS ZAIM

Dervis Zaim "Sár" (Camur/Mud) filmje 2003-ban megkapta az UNESCO különdíját a Velencei Filmfesztiválon. A rendező korábbi filmje, az "Elefántok és a fű" (Filler ve cimen) 2001-ben az Isztambuli Filmfesztiválon elnyerte a nemzetközi filmkritikusok különdíját.

Zaimról és filmjeiről: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

AYSE POLAT

En Garde - Ayse Polat filmje a Locarnoi Filmfesztiválon

Folytatódik a Németországban élő török rendezők sikersorozata. Ayse Polat (34) török-kurd származású filmrendező második játékfilmje a 2004. augusztus 14-én véget ért fesztiválon Ezüst Leopárdot kapott, vagyis a második legjobb film díját nyerte el. A film két női főszereplője Pinar Erincin és Maria Kwiatkowsky, mindketten megkapták a legjobb női alakítás díját. A film 2004. őszén kerül a mozikba, remélhetőleg Magyarországon is.

Linkek: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

NEM TÖRÖK RENDEZŐK FILMJEI, DE SZÉPEK ÉS KAPCSOLÓDNAK A TÖRÖKÖKHÖZ:

Monsieur Ibrahim és a Korán virágai: a filmről itt és Suttogó blogján olvashatsz.

9 Comments:

Anonymous Névtelen said...

Török Mozgókép és Audiovizuális Kultúra Alapítvány
tud valaki informaciot adni errol a szervezetrol? ok szerveztek meg 2002-ben a török filmhetet.
gülbahar

2005. január 4. 16:15:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

TÜRSAK-nak hívják, ott a linkje a törökországi magyar programok poston, ők hívták meg Szabó István rendezőt decemberben.

2005. január 4. 22:08:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Nagy-nagy szerencsémre,az M2 adó hétfőn levetítette a
"Júliusban"c.filmet,és így
sikerült videóra vennem.Nagyon klassz.Meg tudnátok mondani,hogy honnan szerezhetném be"A ló"c.török filmet?Üdvözlettel:Borbicsek

2005. február 23. 23:18:00 CET  
Blogger Teemeah said...

nemrég néztem meg a GORA c filmet Cem Yilmazzala főszerepben, tudom ez csak "komédia" de nekem nagyon tetszett. halálra röhögtem magam. A Vizyontele Tuuba c. filmet is szeretem. Láttam még az Uzakot (ez uncsi volt..), és Ferzan Özpetek két filmjét, a Hamam-ot és az utolsó Háremet. Mindkettő nagyon tetszett, különösen a Hamam. Ajánlom mindnekinek, a hamamot adják tvben, a hárem pedig megvehető dvdn magyar szinkronnal. Nem tudjátok a GORA kijön magyarországon? legalább innen meg lehet rendelni, angol felirattal?

2005. március 26. 22:08:00 CET  
Blogger Teemeah said...

Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

2005. március 26. 22:09:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Merhaba Guardian Angel!

találtam egy olyat, hogy gorafilm.com.... és hát elég furcsácskának tűnik nekem ez a Gora.... Miről szól? Olyan űrhajós? Szörnyekkelharcolós? Ezeket a filmeket honnan szerzed meg? Hol/hogyan nézed meg őket? Én Nyíregyi vagyok... és nem nagyon vannak itt ilyen dolgok..... az egyetlen lehetőség a net. Isztör

2005. május 17. 10:26:00 CEST  
Blogger Teemeah said...

szia Isztör. Én anetről tölötttem le a gorát (psszt) de megvan dvdn is, egy belgiumi barátom küldte el, ott megjelent. Németországban is kijött ha van arrafelé ismerősöd, küldess vele.


Igen a GORA egy space movie vagyis űrhajósos-lövöldözős-királylánymegmentős-nagyon-vicceses. Szerintem :)

Nagyon vicces film, oltári jók a poénok benne és tök profi a kivitelezés, bármelyik star wars filmmel felveszi a versenyt :)) Áés Cem Yilmaz isssteni benne,

Nyíregyházi vagy? Én kisvárdi, nyiregyen jártam fősulira. Szoktál járni a Gül babába?

Üdv

Timi

2005. június 3. 12:52:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Szia Timi!

Most jöttem rá arra a nagy felvedezésre, hogy Te vagy G. Angel és Teemeah és perste Baksa Tímea is... ugye , micsoda felfedezés..... :) És láttam egy képet is Rólad. No de a lényeg az, hogy nagyon klassz, amit csinálsz. Congratu!!! Ja! Én tiszaeszlári vagyok..., csak egy ideig Nyíregyre jártam suliba. A Gül babában sajna még nem voltam...
Láttam valami olyasmit, hogy készült ehy film, a Balans ve Manevra..., amiben teoman is közreműködik.. Tudsz erről valami konkrétat. Ja!!! És nagyon teccik egy szám benne, amit Sebnem Ferah énekel.. a Gönülcelen... a Teoman változatban nem nagyon tetszik, de ez a csaj csodát tett vele... huuhhh de nagyon jó. Ohh én is úgy mennék Tarkan koncertre..veletek. Ankarában még úgyse voltam. Ha megnyerem a Lottót, akkor mindenkit meghívok egy Tarkan koncertre. Sőt! Fizetem az egéyz utat Nektek.... no de ennyit a mesevilágról. Isztör voltam.

2005. szeptember 14. 16:12:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Merhaba!

Aki teheti nézze ma este 22.10-kor az "Orhan Pamuk-a magányos felfedező" c. portréfilmet a Duna TV-n!
Selam:
Borbicsek

2007. december 10. 10:52:00 CET  

Megjegyzés küldése

<< Home