2004/05/23

Az iszlám

Az iszlámmal kapcsolatos hozzászólások postja, Törökországra és Magyarországra profilírozva.

Eyup Mosque, Istanbul

Linkajánló:


Szayyid Abu-l-A'lá Mawdudi: Az iszlám alapelvei (Világnézet és élet az iszlámban)
Germanus Gyula - Kiss Dávid Sándor kitűnő oldala
Németh Pál: Az iszlám (Terebess On-line)
Vámbéry Ármin (Terebess On-line)
25 kérdés az iszlámról (Terebess On-line)
Iszlám kislexikon (Szegedi Tudományegyetem)

Alevi, bektasi:


Szekták, rendek:

The Islam Website (University of Georgia)

28 Comments:

Anonymous Névtelen said...

Az iszlám egy igen érdekes vallás, ami egyesiti a keresztény és zsidó vallási téziseket, bizonyos letisztult formában.Kár, hogy egyes fanatikusok a harcosságát helytelenül értelmezve öldöklésre feljogositó vallásként értelmezik.És nem tetszik, ahogy a nők helyzetét rendezi...érdelekne más véleménye is.Nilüfer

2004. június 19. 16:17:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Szerintem elegge realisztikusan ir a nok szereperol, foleg ha figyelembe vesszuk hogy 600-ban irta mindezt Mohamed. A nok helyzete a fejlett vilagban nem volt ennel sokkal jobb meg ebben a szazadban is - Finnorszag es Svajc mindossze 50 eve adott eloszor a vilagon szavazojogot a noknek - akkor megis mit varunk 600-ban?? En nem vagyok mohamedan , hanem kereszteny, de a parom az, es tiszteletben tarton a hitet. Ennek ellenere azt gondolom hogy a sok hu-ho ami a nok szerepet ovezi az iszlamban egy csomoszor csak rosszul ertelmezett tulbuzgosag, vagy helyi tradiciok megkovesedese. Szerintem sokmindenben a Koran sokkal praktikusabb es rugalmasabb mint pl a Biblia....

2004. június 22. 20:28:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Tudnatok segiteni, hol talalok imaidoket a magyarorszagi idore/szelessego fokokra vontakoztatva?
Koszi

2004. június 22. 20:32:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Nem vitázni akartam, csak egy té,át adni a beszélgetéshez.Nem kifogásolom senki személyes hitét, ámbár mégsem szeretnék az iszlám szabályai szerint feleség lenni..őontosabban az arab jellegü feleség szerepében lenni.Sajnos. az imaidőkről nem tudok, de a mecsetben bizonyára segitenek..keresd az iszlám honlapon.Nilüfer

2004. június 30. 14:59:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

én az iszlámot elsősorban az alkoholhoz és a disznóhúshoz való hozzáállása miatt tisztelem. nagyon szimpatikus, hogy az iszlám országokban, így t.o.-ban sem népbetegség az alkoholizmus.
a dzsihád tétele azonban szabad utat ad primitív emberek agresszivitásához. megjegyzem a kereszténység - a ne ölj parancsolat ellenére - semmivel sem jobb ennél.
botond

2004. július 5. 12:04:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Nem állitottam, hogy a kereszténység jobb.Minden vallásban a fanatizmus a veszélyforrás, mert annak leple alatt minden erőszakra van ok és magyarázat.Mindenki vallása tiszteletreméltó mindaddig, amig másokat nem zavar, vagy másoknak nem árt.A disznóhust a zsidók is tiltják..meg a duddhisták, meg ki tudná hány távolkeleti vallás.Ez men ai iszlám kiváltsága.Pusztán az a bajom , hogy az iszlám egy harcos vallás, és mint látjuk is, sokkal több kárt okoz a fanatikus változata manapság, mint bármrly más vallás.Még egymást is ölik..na, ez az, amiért nem lenék muszlim soha.Nilüfer

2004. július 6. 10:13:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Sziasztok!
Én hála Istennek másfél éve muszlim vagyok. És nő. Az, hogy az iszlám elnyomja a nőket, nem igaz. Feltételezem, ez a kép az egyes országokban kialakult szokásoknak köszönhető. A Korán szerint egy nőnek joga van a magántulajdonhoz, joga van ahhoz, hogy a férje eltartsa és jól bánjon vele. Ha ezt a férje nem teszi, joga van elválni tőle. A próféta- béke legyen vele-azt mondta, hogy a Paradicsom az anyák lábánál fekszik.Az utolsó beszédében pedig ezt mondta: "Ó, emberek,igaz, hogy vannak bizonyos jogaitok az asszonyaitokkal kapcsolatban, de nekik is vannak jogaik felettetek.(...)Bánjatok jól az asszonyaitokkal, és legyetek kedvesek velük, mert ők a társaitok és elkötelezett segítőitek. És a ti jogotok tőlük az, hogy ne barátkozzanak azzal, akivel nem engeditek, és hogy sohase kövessenek el házasságtörést."/Martin Lings: Az iszlám prófétája/
Ja, és a férfi sem követhet el házasságtörést és csak akkor vehet el több nőt, ha mindet el tudja tartani, és képes egyformán szeretni őket.De ha ebbe a felesége nem egyezne bele,akkor a házassági szerződésben szabhat ki olyan feltételt,h a férje nem vehet el mást. Ez így elég korrekt szerintem. A próféta-béke legyen vele- fellépése előtt a lánycsecsemőket élve a homokba temették. Ehhez képest elég nagy lépések történtek.
Imaidő-táblázatot én egy barátomtól szoktam szerezni. A hajnalit mostanában 5-ig, a délit du 5ig, a délutánit 9ig lehet megcsinálni.Estit már fél 11től lehet.
Béke! :)

2004. július 20. 14:53:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

A világért sem akarok senkit megbántani sem vallásában, sem más meggyőződésében, de azt hiszem, a nők helyzete nem olyan rózsás az iszlámban, ahogy azt irod...Megjelent a közelmultban több hír is, miszerint aapa és fiai folyóba fojtották a lányt, ill testvért, mert olyan fiuval tartott kapcsolatot, akivel ők nem akarták/Egyiptomban/.Ugyancsak a család férfijai öltek meg egy török lányt, mert gyermeket várt házasságon kivül.Irakban a család üti veri a 12-13 éves lányokat, akiket a katonák megerőszakoltak..szépen tisztelik benne a...nem a nőt, a szerencsétlen gyermeket..na et is az iszlám !!!!!És volt a cseten egy lány..az apja férjhez adja egy olyan 3 gyerekes fickóhoz, aki az előző feleségét agyonverte..és a lány ezt tudja is..itt sirdogált esténként, de "Allah igy akarja""...ez is muszlima sors..szerencséje van. aki elkerüli....ezzel szemben a nő jogosult kiszolgálni a fétjét. nem imátkozhat vele egy helyen,és egyáltalán..semmit se tehet, amit a férj nem kegyeskedik engedélyezni..hát, ha ez kell valakinek, ám válassza..de jól gondolja meg!Nilüfer

2004. július 23. 21:17:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Béke!
Undorító, hogy emberek ilyeneket meg tudnak tenni, miután állítólag ismerik az igazságot. Aki ilyet tesz, az szerintem nagyon nagy tévelygésben van. Az egyes emberek szemétségeit nem szabad az iszlámmal azonosítani. Iszonyú gáz, d Pakisztánban sokan mondják, hogy muszlimok, pedig olvasni se tudnak. Ergó a Koránt sem ismerik úgy, ahogy kellene.Sajnálom, hogy ilyenek történnek. :(
Az viszont nem igaz, hogy a házastársak nem imádkozhatnak együtt. Férfiak és nők imádkozhatnak együtt nyugodtan, gondolj csak a mekkai zarándoklatra!
A nőknek viszont a férfiak mögött kell imádkozniuk. Ez érthető:). Az ima alatt meg kell hajolni, és le kell borulni Isten előtt. Kétlem, h egy pasi tudna az imára koncentrálni, ha nők hajolgatnak előtte.
Amúgy egyáltalán nem sértettél meg. Tisztában vagyok azzal, hogy nem mindig muszlimok azok, akik muszlimnak mondják magukat, és ebből nagyon sok félreértés születik.
Nurhayat

2004. július 27. 16:58:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Kedves Nurhayat!Amt irtam, nem iszlámelleneség, igazán!Csupán azt vettem észre az arab és a török szobába jövő lányokon, hogy nem meggyőződésből keresnek arab vagy török fiukat, hanem valami álomvilágot keresnek, azt hiszik olyaqn az élet a Közel.Keleten, mint a mesében...és aztán egy rosszul választott helyzetben még az utlevelüket sem tudják visszaszerezni..én azért irtam, hogy semmiképp nem szbad ismeretlen dolgokba fejest ugrani, hiszen a saját kulturkörünkben is mennyia sikertelen házasság..de mennyivel egyszerübb itt kilépni belőle..és azt tapasztaltam, hogy a lányok erről édeskeveset tudnak.Egyébként pedig a mai lányokat Magyarországon nem ugy neveli senki, hogy a férje mögött csináljon bármit..esetleg vele egy sorban, de sokkkal inkább előttük.Hogy ez jó, vagy sem, nem tisztem eldönteni..ismétlem, azért szóltam hozzá, mert ugy gondolom, erről is tudnia kell, aki életmódot, esetleg hazát akar váltani, ideértve a vallást is.Nilüfer

2004. július 29. 10:35:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Béke!
Egy pillanatra se vettem ki ellenségességességet a szavaidból az iszlámmal szemben. Sőt, nagyon jó, hogy írsz ilyen szomorú esetekről, így mindenki, aki olvassa ezt az oldalt, elgondolkodhat, mit miért tesz. Én meggyőződésből lettem muszlim, és szerintem másért nem is érdemes. Ez a vallás is Istenről szól, nem pedig házasságról, vagy keleti mesékről.Tehát, ha vki nem Istenért döntene az iszlám mellet, akkor hagyja a csudába inkább.
Nurhayat

2004. július 29. 15:08:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

En is hozzaszolnek. A parom muszlim en pedig megtartottam a sajat vallasomat. Egyetertek hogy amit sokszor az iszlam neveben tesznek annak semmi koze a vallashoz... Mint ahogy a kereszteny haboruk idejen sem volt semmi koze a kereszteseknek Jezus tanitasaihoz. En nagyon tisztelem paromban az akaraterot a rendszeres imat, az alkoholmentesseget. Rengeteg dolognak utanaolvastam es azt gondolom hogy az iszlam egy nagyon praktikus es sok szempontbol nagyon realisztikus vallas ami a mindennapi elet sok problemajara ad megoldast. Sajnos csak az a gond hogy sokan felreertelmezik...

amugy az imaidoket megtalaltam, letoltottem egesz evre, ha valakinek kell, szivesen elkuldom, csak irjatok a mandula@planetclub.info cimre.

2004. augusztus 5. 10:37:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Haho mindenkinek,

hallottam hogy a jozsefvarosi piacnal van egy torok imahely vagy valami hasonlo, valaki esetleg tudja pontosan hol van es mikor van kozos ima?

2004. augusztus 6. 11:13:00 CEST  
Anonymous Névtelen said...

Én írtam, hogy a Korán MOhamebtől származik..ugyanis semmi bizonyíték nincs arra, hogy eredetibb lenne, mint a Biblis, bagy pl a mormonok szent könyve, pedig azok is kinyilatkoztatások közvetlenül Istentől..a mormonok szerint mindenképp, de az ószövetség is olyasvalami..szóval tény, hogy Mohamed irta?Diktálta? nem tudom, elnézést, de hogy kitől vette, az erősen kétséges.Én a szerény vallástörténeti ismereteim, és olvasmányaim alapján állitom, hogy ötvözet, az akkori kor kívánalmainak megfelelően.Ez nem jelenti azt, hogy ne higgyen benne, aki akar, ez természetesen magánügy.De a kizárólagosság hirdetése erős túlzás, legyen az a Korán, a Biblia, vagy akár a Védák, vagy a Baghavad Gita...
És igenis lehetővé teszi a férjeknek az asszonyok fenyítését, írja a nők alacsony rendüségét, és a hietelenek elpusztitását is.Ez nem jelenti azt, hogy minden terrorista muszlim,de azért békés vallásnak nevezni megntcsak elfogultság.Hangsulyozom, a hit mindenkinem magánügye, de az arról való vélemény is..és elnézést, ha nem fogadom el, hogy ez az egyedüli hiteles"Isten szava",mert eddig ez csak egy hit, és semmi nem bizonyítja.Ugyhogy maradj meg a hitedben, ha te ezt el tudod fogadni, élj aszerint, ha neked ugy jó, mindaddig, amig mások ugyanilyen jogát nem sérted, addig a te magánügyed..De legyen keresztény, vagy bármilyen vallás, Isten nevében emberek ne irtsák egymást..Nilüfer

2004. november 6. 20:12:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Le vagyok nyűgözve, őszintén..tényleg nagyon komoly dolgokat irtál le..és bámulatosan ismered a Koránt.Én csak kiragadott részeit ismertem eddig, de éppen elkeztem elolvasni töniről hegyire..egyelőre ezeket a dolgokat nem találtam meg benne, de bizonyára eljutok odáig.Ismét azt keoll mondanom..nem minden muszlim terrorista, és nem minden terrorista muszlim.De lássuk be, nem tesz jót a vallás hírének a sok öngyilkos merémlet, amelyért általában szélsőséges iszlám csoportok szokták vállalni a felelősséget, és láttunk 11 éves muzulmán fiucskát, ráerősített detonátorral.Soha nem állítottam, hogy ez alapelve lenne aaz iszlámnak, annyira már én is ismergetek belőle pár dolgot, de ezek ma tények a világban.Tényleg fantasztikus, amit a tudomány terén előre tudott a próféta/béke legyen vele/ de Leonardó da Vinci is előrevetített pár dolgot..azt kinek a sugallatára tette, mert ő keresztény volt, ahogy tudom.Félreértesz..én nem vitázni akarok, sem pedig kétségbe vonni bárki hitét, az gondolkoztat el, hogy hogyan lehet valaki tökéletesen biztos ezekben a dolgokban..de ez bizonyára isteni adomány/ a kételkedés nélküli hit/, amelyben én nem részesültem.Mélységesen tisztelek mindenkit, aki képes ennyire átadni a hitének..de azt nerm értem, hogy miért ne fogaslmazhatnék meg bennem felmerülő kérdéseket, kétségeket.Azért írtam, hogy mindenki higgyen, amiben akar, mert így is gondolom.Nincsenek előítéleteim, vannak muszlim ismerőseim, barátaim, akik ugyanúgy elfogadják az én másfajta hitemet, mint én az övéket.Azt is tudom, hogy a kereszténység is követett el rettenetes bűnöket Isten nevében és nevével, ezt sem tudom elfogdni, mint ahogy a fanatikus cselekedeteket semmilyen vonatkozásban.Ha megsértettelek volna, bocsánatot kérek, nem volt szándékomban,Túl racionális, vagy tul sok kétellyel élő ember vagyok azonban ahhoz, hogy azért higgyem el, hogy a számtalan eredetinek tartott kinyilatkoztatás közül pont a Koránt tartsam egyedül valódinak.Sajnos ilyen mélységekben nem ismerem még a "saját" szent könyvemet, a Bibliát sem, hogy citáljam, de abban is benne van minden, és mindennek a magyarázata is.Továbbra is azt kell lássam a gyakorlatban, hpogy a nők igenis abszolut kiszolgáltatottak, ezt a Korán azért több hyelyen kimondja..nem örökölhetnek annyit, min egy férfi, nem lehet egy nő tanu, mert esetleg hazudik, kell egy másik, aki majd megmondja az igazat...meg effélék.Tehát: ha neked ez jó, és hiszed, akkor tedd..de ne tagadd meg annak lehetőségét, hogy a magamfajták kételkedjenek..lehet, ezért majd nem a paradicsomba kerülök, hanem ujra és ujra uj bőrt sütögetnek rajtam, ámbár az én hitem szerint egész más dolgokért jut az ember kárhozatra.Végül Jézus/béke legyen vele/ azt mondta"Legyen neked a te hited szerint"
Azt hiszem, ehhez kell tartanunk magunkat:)Abban azért talán megegyezhetünk, hogy egy az Isten..és mindegy, hogyan nevezzük, szerintem az is mindegy, hogyan imádjuk, ugyis örökre titok marad mind a léte, mind az ,hogy mi vár ránk a halál után..még az is lehet, hogy érdemünk szerint /karma/ ujjászületünk:) Szerettel és békével:Nilüfer

2004. november 11. 22:10:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Kedves Ildi!Azt hiszem, valóban le kell zárni a vitát, én olvasom a Koránt, hogy képben legyek, javaslom, hogy a Bibliát is vegye elő, aki éppen úgy kezd akár a zsidó, akár a keresztény hívők meggyőződésével valamennyire is vitába szállni/hangsúlyozom, hogy ez nem neked szól, nem kioktatás, és nincs benne semmi rosszindulat..érdekes olvasmány,korábbi, mint a Korán, és érdekes egyezőségek is vannak benne/.Annyit azért szeretnék megjegyezni, ha velem netalán történne valami, vagy akár a férjemmel, amitől Isten óvjon, azért a rokonságom, testvérem nem engedné a gyerekeimet állami gondozásba..ez nem hit kérdése, hanem emberségé, én sem engedném oda a rokonaim gyerekét.Az említettek közül Germanus Gyula több könyvét is olvastam, erős vonzódásom a kelet iránt neki is köszönhető.És éppen miatta vásároltam meg még első megjelenésekor a Korán magyar fordítását, amivel közel s távol igen egyedül voltam a környezetemben ugy kb 1980 körül...csak azt sajnálom, hogy itt-ott olvastam bele, így elképzelhető, hogy nem helyesen értelmezek dolgokat.Mindenesetre nem lenne ellenemre egy beszélgetés:)))
Talán valamikor ez is megvalósul, addig is maradok szerettel:Nilüfer

2004. november 13. 20:40:00 CET  
Blogger Hatice said...

Sziasztok.

Érdeklődők figyelmébe ajánlom,december első vasárnapjától kezdve minden vasárnap este 7 és 9 közt netes előadások lesznek a paltalkon az Iszlámról.
(www.paltalk.com-on letölthető a program ha esetleg nincs)
Ha letöltöttétek vegyétek fel az következő személyeket :
Nadiya78 ,Loch_Ness ,mindketten magyar muszlimák,vagy kereshettek engem is tkatica nicken.
A szoba nevét ahol az előadás lesz ott majd pontsan meg tudjuk mondani.
Szeretettel várunk minden érdeklődőt.

Katica

2004. december 1. 21:18:00 CET  
Blogger Hatice said...

Sziasztok.

Engedjétek meg hogy a sajnos nagyon aktuális helyzet miatt bemásoljam nektek egy kedves testvérem levelét.
Talán páran emailben is megkaptátok,de biztos vannak akik elsőként itt olvassák.Az is nagy segítség lehet ha csak annyit tudtok tenni,hogy más ismerőseiteket is értesítetek a lehetőségről.

Asszelemu aleykum wa rahmatullah wa barakatuh

Kedves Testvéreim

Bizonyára ti is hallottatok a szomorú eseményr?l, amiben emberek tízezrei
lelték halálukat, és ennél jóval többen lettek otthontalanná, nincstelenné
Dél-Ázsiában és Afrika partvidékein. Köztük sok testvérünk is volt, aki most
hajléktalanná, özveggyé, vagy árvává vált. A szök?ár után járványveszély és
éhínség fenyegeti ?ket. Bizonyára vannak köztetek olyanok, akik segíteni
szándékoznak, vagy már segítettek is abban a mértékben, ahogy ezt
megtehették. Masa Allah, Allah hálálja meg szándékotokat , és tetteiteket!
Talán vannak köztetek olyanok, akik fájó szívvel hallgatták a híreket,
segítenének is, csak a módot nem tudják, hogy hogyan insa Allah. Szeretném
néhány lehet?ségre felhívni a figyelmetek.

A hazai muszlim szervezetek közül a MIK szervez egy utat insa Allah
januárban Szumátrára. Sátrakat, orvosokat és gyógyszereket szándékoznak
kivinni. Ebben kérik mindannyiunk anyagi segítségét.
magyariszlam@freemail.hu) (www.magyariszlam.hu)

Felhívás a katasztrófa árváinak megsegítésére

2004. december 29. 10:55

MNO

A Baptista Szeretetszolgálat ismét meghirdeti a jelképes "Fogadj örökbe"
akciót, mert nagyon sok gyerek szorul segítségre a katasztrófa sújtotta
területeken - jelentette a Magyar Rádió.
Szenczi Sándor, a Baptista Szeretetszolgálat vezet?je elmondta: kinti
munkatársaik azt az információt kapták, hogy csakúgy, mint tavaly ilyenkor
Iránban, most is talán a legnagyobb bajban a gyerekek vannak. Rengetegen
maradtak szül?k nélkül, és nagy hiány mutatkozik az ellátásukban is.
Tápszerekre, nekik szükséges felszerelésekre lenne szükség.

A Srí Lanka-i Magyar Baráti Társaság ottani képvisel?je is hosszú távú
segítséget kért, ezért a Baptista Szeretetszolgálat ismét meghirdeti egyéves
jelképes "Fogadj örökbe" programját, amelyben az adományozók havi háromezer
forinttal támogathatnak egy-egy rászoruló gyermeket.
A program ötletét nagy örömmel vették a helyiek is. Szenczi Sándor a
következ? budapesti telefonszámot adta meg: 302-2929."

http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=80443)

http://www.voroskereszt.hu/index.php?inc=newsmore
http://www.voroskereszt.hu/index.php?inc=newsmore&id=547>; &id=547

http://www.okumenikus.hu/
Allah vezessen minket az igaz úton

Asszelemu aleykum

2004. december 31. 11:24:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Sziasztok!

Én ugyan keresztény vagyok, de nagyon szinpatizálok az iszlámmal. Nem a fanatikus, radikális irányzatokkal, hanem magával az elvel, ami jóformán nem is különbözik a kereszténységtől. Mert a legfontosabb tilalmak és engedmények megenyeznek a Bibliában és a Koránban.
És a mai kereszténységről szólva (nem túl szépen):semmi köze sincs a régi "igazi" kereszténységhez. Mert ha tényleg a Bibliát tekintenék a keresztények Szent Könyvüknek, akkor mi sem ennének disznóhúst, kendőt hordanánk, és a családi kötelékek ugyan olyan erősek lennének, mint az mohamedán családokban.
Viszont lényeges és vitathatatlan külömbség: Jézus és Mohamed. Ők valamilyen szinten összeegyeztethetlenek, valamilyen szinten meg nem. Mert ha jól tudom, akkor az iszlám elismeri Jézust, mint prófétát, nem? És ha elismeri, akkor tulajdonképpen a tanítását is el kell ismernie, nem?
Én sajnos túl "kicsi" vagyok ahoz, hogy megmondjam ki volt "az igaz", de egy biztos: mind a ketten azonos értékrendel cselekedtek, és Isten és embererszeretetük ugyan az.
Tehát szerintem a két vallás között a lényeges külömbség, hogy az mohamedán (hétköznapi) emberek jobban betartják a parancsolatokat, mint a (hétköznapi, tehát NEM a papok)keresztény emberek. És végül is ez nem vallási, hanem hitkülönbség.
Üdv: pocahont

2005. január 13. 15:26:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Sziasztok!

Én ugyan keresztény vagyok, de nagyon szinpatizálok az iszlámmal. Nem a fanatikus, radikális irányzatokkal, hanem magával az elvel, ami jóformán nem is különbözik a kereszténységtől. Mert a legfontosabb tilalmak és engedmények megenyeznek a Bibliában és a Koránban.
És a mai kereszténységről szólva (nem túl szépen):semmi köze sincs a régi "igazi" kereszténységhez. Mert ha tényleg a Bibliát tekintenék a keresztények Szent Könyvüknek, akkor mi sem ennének disznóhúst, kendőt hordanánk, és a családi kötelékek ugyan olyan erősek lennének, mint az mohamedán családokban.
Viszont lényeges és vitathatatlan külömbség: Jézus és Mohamed. Ők valamilyen szinten összeegyeztethetlenek, valamilyen szinten meg nem. Mert ha jól tudom, akkor az iszlám elismeri Jézust, mint prófétát, nem? És ha elismeri, akkor tulajdonképpen a tanítását is el kell ismernie, nem?
Én sajnos túl "kicsi" vagyok ahoz, hogy megmondjam ki volt "az igaz", de egy biztos: mind a ketten azonos értékrendel cselekedtek, és Isten és embererszeretetük ugyan az.
Tehát szerintem a két vallás között a lényeges külömbség, hogy az mohamedán (hétköznapi) emberek jobban betartják a parancsolatokat, mint a (hétköznapi, tehát NEM a papok)keresztény emberek. És végül is ez nem vallási, hanem hitkülönbség.
Üdv: pocahont

2005. január 13. 15:26:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Nemrég írtam (pár nap), de nem jelent meg, és most nincs időm újra leírni, de van egy érdekes olvasnivalóm a számotokra:

A bahá'iok úgy tartják, hogy minden nagy világvallás isteni eredetű és egymást követő kinyilatkoztatások láncolata. Mindegyik isteni akarat és cél működésén keresztül küldetett az embereknek, a kor fejlődő követelményeinek, szükségleteinek és az emberiség szellemi képességének megfelelően. Ezért a bahá'iok a világ összes nagy vallásának Alapítóját egyformán tisztelik és az általuk hozott kinyilatkoztatást isteni eredetűnek tartják. Krisna, Ábrahám, Zoroaszter, Mózes, Buddha, Jézus, Mohamed, Báb és Bahá'u'lláh kinyilatkoztatásai olyan erővel rendelkeztek és annyi értéket adtak a világnak, hogy tanításaik nyomán egy új civilizáció bontakozott ki.

"Isten Prófétái olyan orvosoknak tekintendők, Kiknek feladata a világ és népei jólétének előmozdítása, hogy az egység szellemén keresztül begyógyíthassák a megosztott emberiség sebeit... Nem lehet csodálkozni azon, hogy az orvos által az erre a napra rendelt orvosság nem lesz azonos azzal, mit előzőleg írtak fel. Miként lehetne ez máskülönben, mikor a szenvedőt sújtó betegség mindegyik szakasza sajátos gyógymódot kíván? Hasonlóképpen, mindenkor, mikor Isten Prófétái bevilágították a világot az isteni tudás ragyogó Napcsillagával, egytől egyig, s olyan módon, mely legjobban megfelelt a kor követelményeinek, arra szólították az embereket, hogy fogadják be Isten fényét."

Szerintem van benne valami, érdemes elgondolkodni rajta. Ha érdekelnek még dolgok erről a "vallásról": www.bahai.hu
Remélem azért egyszer megjelenik, amit írok, mert nem szeretném azt mégegyszer leírni, nem biztos, hogy úgy össze tudnám szedni megint a gondolataimat.
Üdv: pocahont :)

2005. január 14. 15:53:00 CET  
Blogger Hatice said...

Szia Pocahont.
Igen,a muszlimok is prófétaként tisztelik Jézust (béke legyen vele)
"És a nyomukban járt Jézus, Mária fia, megerősítve a Törvényt, ami lejött előtte. Elküldtük őt az Evangéliummal, amelyben fény és vezetés volt. Bizonyítékként a Törvényre, ami előtte kinyilatkoztatott, és vezetésként azoknak, akik félik Allahot.?"
(Korán, 5:46)
A különbség hogy nem imádják Istenként.És nem Isten fiaként.
Allah az egyetlen isten.
"Nem nemzett és nem nemzettetett
és nincs senki aki Hozzá hasonló"
Mohammed próféta (Allah áldása és békéje vele) pedig az utolsó a próféták sorában, ő általa jutott el a Korán hozzánk.
A többi könyv is mind Egyetlen Isten származik (Tóra ,Zsoltárok,Evangélium) csak azok írásait emberek megváltozaztatták,a Korán (az utolsó Könyv ) viszont mai napig egy betűt sem változott.
Nagyjából ez a különbség.
Ajánlok egy linket is erről a témáról:http://www.salam.hu/jezus.html

2005. január 15. 19:40:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Sziasztok!

Köszi Katica a linket, megnéztem, tényleg érdekes dolgok vannak benne leírva. Tényleg logikus, meg minden ez aˇ"prófétaságˇ" Jézusnál, de én világ életemben másban hittem, máshogy tiszteltem és tisztelem Jézust.
És a tudományos alapok felvonultatása a Koránból, ez is elég meggyőző, annyira főleg, hogy összezavarjon engem. Egy biztos, az egy Istenben biztos vagyok! :)
Üdv: pocahont :)

2005. január 17. 11:48:00 CET  
Blogger Hatice said...

Ez a lényeg:)

2005. január 18. 8:55:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Sziasztok!

Egyébként a disznóhusos dolgot hogy tudjátok megoldani itt Mo.-on? Mert én nem vallás miatt, hanem alapból nem nagyon szeretem a cocát, mert nem túl egészséges. De nem tudom kikerülni, mert mindenbe van. Ha máshogy nem hát ipari szalonnaként. Nem sok választék van, sőt szinte semmi, nem?
Üdv: pocahont :)

2005. február 28. 9:58:00 CET  
Blogger Hatice said...

Hát azért hála Istennek van,de nagyon figyelmesen kell átböngészni minden élelmiszer alapanyagait.
Igazad van nálunk az általános az hogy azt olvashatod:
"Baromfivirsli.Összetevők:6% baromfihús,12%sertéshús,sertésbőrke,ipari szalonna..."
Érdekes,tehát ami minimális baromfit tartalmaz az már baromfiáruként fut.
De azért akadnak.És van Budapesten néhány török illetve arab bolt ahol garantáltan megfelelő húsárú vehető:)Hozzá kell tenni sajnos drágább is mint a magyar élelmiszer...de ha a magyar üzletekben valóban baromfiból készült felvágottakhoz hasonlítjuk már nem is annyira:)
Török bolt címét a török étterem-kávézó Magyarországon (vagy hasonló ) című fórumban megtalálod.

2005. február 28. 14:29:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Köszi, de egyenlőre még ott tartok, hogy minnél olcsóbban vegyek kaját, kollégista vagyok. :) Amúgy valamelyik nap megörültem, hogy hú, rendes baromfivirslit találtam, mert nincs benne sertés hú, meg börke, meg ilyesmi. De ipari szalonna az van. Vajon mit takar pontosan ez a megnevezés. Valószínüleg sertést, mert úgy tudom, hogy abból készül a szalonna, más állatból nem tudom, hogy csinálnak-e.
Azért elkeserítő...
üdv: pocahont :)

2005. március 3. 11:20:00 CET  
Anonymous Névtelen said...

Hello
Anasztázia vagyok, és én érdeklődni szeretnék, hogy a törököknek hol van imahelyük itt budapesten. Továbbá érdeklődni szeretnék, hogy milyen követelmények vannak az európaiak számára az Islám vallásba térni. török islám vallásba természetesen.
Kérem a választ elküldeni az e-mail címemre köszönöm
anastazia.maria@hotmail.com

2007. november 4. 16:20:00 CET  

Megjegyzés küldése

<< Home